Billboard Hot 100
El Billboard Hot 100 és un gran comptatge o llista de popularitat dels 100 senzills més venuts als Estats Units , ajuda a promoure la indústria musical nacional i internacional, i es defineix com la més important de les llistes de Billboard juntament amb el Billboard 200 . La publicació de l'Hot 100 és setmanalment a través de la revista Billboard , també via Internet a la seva pàgina oficial. La primera cançó a arribar al número u de l'Era Hot 100 va ser "Poor Little Fool" de Ricky Nelson en 1958 . [ cita requerida ].
L'any 2008 la revista Billboard va realitzar la llista Billboard Hot 100 All-Time Artists, amb els artistes més reeixits, i va situar a The Beatles & Madonna en els 2 primers llocs, com els artistes més reeixits en la història. El grup rècord per haver estat més setmanes consecutives en el número 1 ha estat The Black Eyed Peas , amb 26 setmanes. Senzills com Boom Boom Pow i I Gotta Feeling es van mantenir per al voltant de 7 mesos. També l' artista nord-americana Katy Perry que aconsegueixo posicionar 6 senzills d'un sol àlbum Teenage Dream en els primers llocs, superant així per quantitat de setmanes al mateix Michael Jackson . A més, el senzill I Gotta Feeling ostenta el rècord de major descàrregues digitals en la història d'iTunes. Cal destacar que la quantitat de setmanes esmentades ha estat assolida amb dos senzills. L'artista que més temps ha mantingut un sol senzill en el número u és Mariah Carey amb " One Sweet Day ", cançó a duo amb Boyz II Men 1995. Quant artistes, Madonna té més Top 10 que cap altre, amb 38 cançons. No obstant això l'artista femenina que més senzills # 1 té en la història de BillBoard Hot 100 és Mariah Carey , amb 18. Només és superada pels Beatles (22).
Entre els anys 1940 i els anys 1950 , els senzills populars van ser llistades en tres significatives publicacions:
El 17 juny de 1957 , Billboard descontinuó la llista Most Played in jukeboxes perquè es va afeblir a causa de que les estacions de ràdio van començar a incorporar cada vegada més a la música rock en les seves llistes musicals. El finalitzar la setmana del 28 juliol de 1958 es va donar a conèixer l'última publicació de la llista Most Played by Jockeys i el Top 100. El 4 agost de 1958 , Billboard va publicar una llista principal que incloïa tots els gèneres musicals: el Hot 100. La nova llista ràpidament es va convertir en el "motlle" de la indústria musical i Billboard descontinuó la llista Best Sellers In Stores, amb la seva última edició el 13 octubre de 1958 .
Billboard produeix l'Hot 100 fins als nostres dies i segueix sent la base per la qual una cançó és mesura en popularitat i vendes als Estats Units. L'Hot 100 és encara compilat per una combinació del puntaje que obté una cançó per ràdio i vendes (tant al detall com digitalment).
Hi ha diversos components de llistes que contribueixen per al càlcul total de l'Hot 100. Els més significatius i representatius són mostrats a continuació:
L'arribada dels senzills resultar ser tant per als historiadors com per al públic un gran impacte en la cultura popular , va produir incomptables aportacions, l'objectiu principal de l'Hot 100 és donar suport a la indústria musical - per reflectir la popularitat del "producte" (senzills , àlbums, etc.). Billboard ha canviat (moltes vegades) la seva metodologia i polítiques per donar el més exacte i precís reflex del que és popular. Un exemple molt bàsic d'això seria la proporció donava a les vendes ia la ràdio. Durant els primers anys de l'Hot 100, els senzills van ser la manera de guiar les persones sobre la música dels EUA En el temps quan les vendes de senzills van ser forts, més "pes" va ser donat al puntuació de les vendes al detall d'una cançó que al puntaje per ràdio.
Conforme les dècades van passar, la indústria musical es va concentrar més en les vendes dels àlbums que les vendes dels senzills. Els músics finalment van expressar la seva tendència creativa en la manera d'àlbums amb més durada i més cançons en comptes de als senzills, i als 90 's moltes companyies discogràfiques van detenir enterament el llançament de senzills (veure Corts de àlbums, sota). Amb el temps, la puntuació d'una cançó per ràdio va ser més gran i de més "pes" que les seves vendes. Billboard ha ajustat la proporció de les vendes i la ràdio moltes vegades per reflectir d'una manera més exacta la veritable popularitat de les cançons.
Amb l'edició del Hot 100 en 1958 , els costats A i B del senzill van ser llistades per separat, totes les regles van ser alterades més tard en els anys 60 i una altra vegada en els anys 80 i anys 90 . Punts més complexos començar per sorgir com el típic format costat A i B dels senzills van cedir per als formats de 12 polzades i maxi-singles, molts dels quals van comptar més que un costat B. No obstant això, els problemes van sorgir quan, en diversos casos, una banda B aconseguiria al costat A en popularitat, les companyies discogràfiques van incitar el llançament d'un nou senzill, presentant el format costat B com el costat A, juntament amb un "nou" costat B.
La introducció de talls d'àlbums en el Hot 100 va posar fi a l'hit dels costats dobles per descansar permanentment.
Diverses cançons es van tornar molt populars utilitzant aquesta estratègia màrqueting, però al mantenir la seva regla de només acceptar cançons amb estatus de senzill trigar setmanes a ascendir, descendir ràpid o mai van entrar en l'Hot 100. Moltes d'aquestes cançons van dominar el Billboard Hot 100 per extensos períodes:
El 5 des de 1998 l'Hot 100 va canviar de ser una llista de "senzills" a ser una llista de "cançons."
Els senzills més reeixits en la llistes i en la història de Billboard han estat I Will Always Love You de Whitney Houston , One Sweet Day de Mariah Carey amb Boyz II Men , I Gotta Feeling de Black Eyed Peas i We Belong Together de Mariah Carey .
Billboard ara separa els punts que obté la cançó de la ràdio d'una versió original i de la seva versió remix, si el remix es considera una "nova cançó." Des de les administracions d'aquesta nova regla, diverses cançons han entrat dues vegades, normalment se li donen crèdits com "Part 1" i "Part 2". La regla del remix és encara vigent. El 2011 Rihanna va entrar a la llista amb S & M com a única cantant però setmanes després es va posicionar en el número u en la versió Remix amb Britney Spears . Oto cas similar és el de la mateixa Britney Spears i la seva cançó Till the World Ends que entro amb la versió normal, però després va tornar a entrar en la seva versió The Femme Fatale Remix.
L'any 2008 la revista Billboard va realitzar la llista Billboard Hot 100 All-Time Artists, amb els artistes més reeixits, i va situar a The Beatles & Madonna en els 2 primers llocs, com els artistes més reeixits en la història. El grup rècord per haver estat més setmanes consecutives en el número 1 ha estat The Black Eyed Peas , amb 26 setmanes. Senzills com Boom Boom Pow i I Gotta Feeling es van mantenir per al voltant de 7 mesos. També l' artista nord-americana Katy Perry que aconsegueixo posicionar 6 senzills d'un sol àlbum Teenage Dream en els primers llocs, superant així per quantitat de setmanes al mateix Michael Jackson . A més, el senzill I Gotta Feeling ostenta el rècord de major descàrregues digitals en la història d'iTunes. Cal destacar que la quantitat de setmanes esmentades ha estat assolida amb dos senzills. L'artista que més temps ha mantingut un sol senzill en el número u és Mariah Carey amb " One Sweet Day ", cançó a duo amb Boyz II Men 1995. Quant artistes, Madonna té més Top 10 que cap altre, amb 38 cançons. No obstant això l'artista femenina que més senzills # 1 té en la història de BillBoard Hot 100 és Mariah Carey , amb 18. Només és superada pels Beatles (22).
Índex
Història
El que actualment es coneix com Billboard Hot 100 ha existit des de fa més de 50 anys amb diferents noms i llistes, promovent vendes de senzills bàsicament enlistándolos setmana rere setmana, basant-se en diverses àrees de la costa est a la oest dels Estats Units .Entre els anys 1940 i els anys 1950 , els senzills populars van ser llistades en tres significatives publicacions:
- Best Sellers in Stores (Els més venuts a Botigues) - llistades com els senzills més venuts en botigues al detall, reportats per mercaders, examinats per tot el país (20 a 50 posicions).
- Most Played by Jockeys (Les més Tocades pels Locutors) - enlistadas com les cançons més sonades en les estacions de ràdio nord-americans , reportades per DJs i estacions de ràdio (20 a 25 posicions).
- Most Played in jukeboxes (Les més Tocades en les Rocolas) - enlistadas les cançons més sonades en els tocadiscs a través dels Estats Units (20 posicions). Aquesta va ser una de les principals formes de mesurar la popularitat de les cançons entre les generacions més joves que escoltaven música , per aquesta raó algunes estacions de ràdio van resistir annexar el rock and roll a les seves llistes musicals per alguns anys.
El 17 juny de 1957 , Billboard descontinuó la llista Most Played in jukeboxes perquè es va afeblir a causa de que les estacions de ràdio van començar a incorporar cada vegada més a la música rock en les seves llistes musicals. El finalitzar la setmana del 28 juliol de 1958 es va donar a conèixer l'última publicació de la llista Most Played by Jockeys i el Top 100. El 4 agost de 1958 , Billboard va publicar una llista principal que incloïa tots els gèneres musicals: el Hot 100. La nova llista ràpidament es va convertir en el "motlle" de la indústria musical i Billboard descontinuó la llista Best Sellers In Stores, amb la seva última edició el 13 octubre de 1958 .
Billboard produeix l'Hot 100 fins als nostres dies i segueix sent la base per la qual una cançó és mesura en popularitat i vendes als Estats Units. L'Hot 100 és encara compilat per una combinació del puntaje que obté una cançó per ràdio i vendes (tant al detall com digitalment).
Hi ha diversos components de llistes que contribueixen per al càlcul total de l'Hot 100. Els més significatius i representatius són mostrats a continuació:
- Hot 100 Airplay - (per Billboard) aproximadament 1,000 estacions de ràdio al llarg i ample dels EUA, "composta de formats Adult Contemporary, R & B , Hip hop , Country , Rock , Gospel , Llatins i Cristians, digitalment monitoritzades les veiticuatro hores del dia , els set dies de la setmana . Les llistes són valorades per les impressions de l'audiència, revisades i monitoritzades pel nombre exacte de vegades que la cançó va ser emesa per les estacions de ràdio, la principal referència que pren Billboard és la companyia-base de dades Arbitron. "
- Hot 100 Singles Sales - (per Billboard) "la compilació de la quantitat de vendes a les botigues al detall, mercat en massa i vendes per Internet , compilades, i proveïdes per Nielsen SoundScan . "
- Hot Digital Songs - vendes digitals (descàrregues) monitoritzades per Nielsen SoundScan i són incloses com a part del puntaje en vendes.
Canvis en les polítiques de l'Hot 100
Els mètodes i polítiques pels quals la base de dades és obtinguda i compilada, han canviat moltes vegades completament la història de la llista.L'arribada dels senzills resultar ser tant per als historiadors com per al públic un gran impacte en la cultura popular , va produir incomptables aportacions, l'objectiu principal de l'Hot 100 és donar suport a la indústria musical - per reflectir la popularitat del "producte" (senzills , àlbums, etc.). Billboard ha canviat (moltes vegades) la seva metodologia i polítiques per donar el més exacte i precís reflex del que és popular. Un exemple molt bàsic d'això seria la proporció donava a les vendes ia la ràdio. Durant els primers anys de l'Hot 100, els senzills van ser la manera de guiar les persones sobre la música dels EUA En el temps quan les vendes de senzills van ser forts, més "pes" va ser donat al puntuació de les vendes al detall d'una cançó que al puntaje per ràdio.
Conforme les dècades van passar, la indústria musical es va concentrar més en les vendes dels àlbums que les vendes dels senzills. Els músics finalment van expressar la seva tendència creativa en la manera d'àlbums amb més durada i més cançons en comptes de als senzills, i als 90 's moltes companyies discogràfiques van detenir enterament el llançament de senzills (veure Corts de àlbums, sota). Amb el temps, la puntuació d'una cançó per ràdio va ser més gran i de més "pes" que les seves vendes. Billboard ha ajustat la proporció de les vendes i la ràdio moltes vegades per reflectir d'una manera més exacta la veritable popularitat de les cançons.
Senzills amb doble banda
Billboard més ha canviat la seva polítiques de l'Hot 100 pel que fa als " senzills amb doble banda "diverses vegades. Durant els períodes en els quals les vendes de senzills van ser forts, l'Hot 100 va permetre que tots dos costats d'un senzill (costat A i costat B) enlistarse junts (ocupant la mateixa posició simultàniament), producte de què ambdós costats del senzill rebien un significant puntuació en ràdio. Les llistes Pre-Hot 100 prenien en compte els costats A i B junts, potser el més notable "Scream" / "Childhood" de Michael Jackson .Amb l'edició del Hot 100 en 1958 , els costats A i B del senzill van ser llistades per separat, totes les regles van ser alterades més tard en els anys 60 i una altra vegada en els anys 80 i anys 90 . Punts més complexos començar per sorgir com el típic format costat A i B dels senzills van cedir per als formats de 12 polzades i maxi-singles, molts dels quals van comptar més que un costat B. No obstant això, els problemes van sorgir quan, en diversos casos, una banda B aconseguiria al costat A en popularitat, les companyies discogràfiques van incitar el llançament d'un nou senzill, presentant el format costat B com el costat A, juntament amb un "nou" costat B.
La introducció de talls d'àlbums en el Hot 100 va posar fi a l'hit dels costats dobles per descansar permanentment.
Corts d'àlbums
Moltes de les polítiques de l'Hot 100 han estat modificades a través dels anys, una regla sempre es manté constant: les cançons no van ser triades per entrar en l'Hot 100 a menys de que estiguessin disponibles per comprar com un senzill . Durant els anys 90 , una expansió cap a una nova direcció en la indústria musical es va donar, perquè es van promoure cançons per ràdio sense ser llançades mai com senzills. Va ser un temor per les principals companyies discogràfiques que els senzills estiguessin fulminant les vendes dels àlbums, llavors van ser lentament eliminant progressivament aquest sistema. Durant aquest període van sorgir les acusacions sobre la manipulació de la llista i de com les companyies retardaven el llançament del senzill fins que a la ràdio la cançó arribés el seu apogeu. Alguns dels casos van ser tan estratègics que la cançó arribava dins del top 10 de l'Hot 100, alguns altres van debutar en el número u. En la majoria dels casos, una discogràfica esborrava del seu catàleg al senzill en tan sols una setmana, permetent que la cançó entrés en l'Hot 100, fent debuts alts i després 1 declini lent en posicions.Diverses cançons es van tornar molt populars utilitzant aquesta estratègia màrqueting, però al mantenir la seva regla de només acceptar cançons amb estatus de senzill trigar setmanes a ascendir, descendir ràpid o mai van entrar en l'Hot 100. Moltes d'aquestes cançons van dominar el Billboard Hot 100 per extensos períodes:
- 1980 Blondie - Call Em (Nombre un durant 6 setmanes)
- 1980 Kenny Rogers - Lady (Número u durant 6 setmanes)
- 1980 - 1981 John Lennon - (Just Like) Starting Over (Número u durant 5 setmanes)
- 1980 Kim Carnes - Bette Davis Eyes (Número u durant 9 setmanes) no-consecutives
- 1980 Diana Ross and Lionel Richie - Endless Love (Número u durant 9 setmanes)
- 1981 - 1982 Olivia Newton-John - Physical (Número u durant 10 setmanes)
- 1982 Joan Jett and the Blackhearts - I Love Rock 'N Roll (Número u durant 7 setmanes)
- 1982 Survivor - Eye of the Tiger (Número u durant 6 setmanes)
- 1983 Michael Jackson - Billie Jean (Número u durant 7 setmanes)
- 1983 The Police - Every breath you take (Número u durant 8 setmanes)
- 1983 Cyndi Lauper amb Rob Hyman - Time After Time (Número u durant 2 setmanes)
- 1984 Madonna - Like a Virgin (Número u durant 6 setmanes)
- 1985 Madonna - Crazy for you (Número u durant 7 setmanes)
- 1986 Cyndi Lauper - True Colors (Número u durant 3 setmanes)
- 1986 Madonna - Papa Your say Preach (Número u durant 5 setmanes)
- 1989 Madonna - Like a Prayer (Número u durant 6 setmanes)
- 1990 Madonna - Vogue (Número u durant 5 setmanes)
- 1991 C + C Music Factory - Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now) (Número u durant 2 setmanes)
- 1992 Boyz II Men - End Of The Road (Número u durant 13 setmanes)
- 1993 Whitney Houston - I will always love you (Número u durant 14 setmanes)
- 1993 Mariah Carey - Dreamlover (Número u durant 8 setmanes)
- 1994 Madonna - Take A Bow (Número u durant 7 setmanes)
- 1994 Boyz II Men - I'll Make Love To You (Número u durant 14 setmanes)
- 1995 Mariah Carey - Fantasy (Número u durant 8 setmanes)
- 1996 Mariah Carey amb Boyz II Men - One Sweet Day (Número u durant 16 setmana, Rècord encara no superat)
- 1996 Céline Dion - Because You Loved Em (Nombre un durant 6 setmanes)
- 1996 Bone Thugs-N-Harmony - Tha Crossroads (Número u durant 8 setmanes)
- 1996 Los del Río - Macarena (Bayside Boys Mix) (Número u durant 14 setmanes) (Segona cançó en espanyol en aconseguir el número 1 i única a quedar-s'hi per 14 setmanes)
- 1996 - 1997 Toni Braxton - Un-Break My Heart (Número u durant 11 setmanes)
- 1997 Puff Daddy amb Mase - Ca't Nobody Hold Em Down (Número u durant 6 setmanes)
- 1997 Puff Daddy i Faith Evans amb 112 - II be Missing You (Número u durant 11 setmanes)
- 1997 - 1998 Elton John - Something About the Way You Look Tonight / Candle in the Wind 1997 (Número u durant 14 setmanes)
- 1998 Brandy amb Monica - The Boy Is Mine (Número u durant 13 setmanes)
- 1999 Ricky Martin - Livin 'la vida loca (Número u durant 5 setmanes)
- 1999 Jennifer Lopez - If You Had My Love (Número u durant 5 setmanes)
- 1999 Santana amb Rob Thomas - Smooth (Número u durant 12 setmanes)
- 1999 Britney Spears - ... Baby One More Time (Número u durant 5 setmanes)
- 1999 Christina Aguilera - Genie In A Bottle (Número u durant 5 setmanes)
- 2000 Santana amb The Product G & B - Maria Maria (Número u durant 10 setmanes)
- 2000 Madonna - Music (Número u durant 4 setmanes)
- 2000 - 2001 Destiny 's Child - Independent Women Part I (Número u durant 11 setmanes)
- 2001 Janet Jackson - All for You (Número u durant 7 setmanes)
- 2001 Alicia Keys - Fallin ' (Número u durant 6 setmanes) no-consecutives
- 2001 Mary J. Blige - Family Affair (Número u durant 6 setmanes)
- 2001 Christina Aguilera , Mya , Pink , Lil 'Kim & Missy Elliot - Lady Marmalade (Número u durant 5 setmanes)
- 2001 - 2002 Usher - U Got It Bad (Número u durant 6 setmanes) no-consecutives
- 2002 Jennifer Lopez amb Ja Rule - Ain't It Funny (Número u durant 6 setmanes)
- 2002 Ashanti - Foolish (Número u durant 10 setmanes)
- 2002 Nelly - Hot in Herre (Número u durant 7 setmanes)
- 2002 Nelly amb Kelly Rowland - Dilemma (Número u durant 10 setmanes) no-consecutives
- 2002 - 2003 Eminem - Lose Yourself (Número u durant 12 setmanes)
- 2003 50 Cent - In Da Club (número u durant 9 setmanes)
- 2003 Beyoncé amb Jay-Z - Crazy in Love (Número u durant 7 setmanes)
- 2003 Beyoncé amb Sean Paul - Baby Boy (Número u durant 8 setmanes)
- 2003 - 2004 OutKast - Hey Ja! (Número u durant 9 setmanes)
- 2004 Usher amb Lil Jon & Ludacris - Yeah! (Número u durant 12 setmanes)
- 2004 Usher - Burn (Número u durant 8 setmanes) no-consecutives
- 2004 Ciara amb Petey Pablo - Goodies (Número u durant 7 setmanes)
- 2004 Usher amb Alicia Keys - My Boo (Número u durant 6 setmanes)
- 2005 Mario - Let Em Love You (Número u durant 9 setmanes)
- 2005 50 Cent amb Olivia - Candy Shop (Número u durant 9 setmanes)
- 2005 Gwen Stefani - Hollaback Girl (Número u durant 4 setmanes)
- 2005 Mariah Carey - We Belong Together (Número u durant 14 setmanes) (Cançó de la dècada de 2000 )
- 2005 Kanye West amb Jamie Foxx - Gold Digger (Número u durant 10 setmanes)
- 2006 Nelly Furtado amb Timbaland - Promiscuous (Número u durant 6 setmanes)
- 2006 Fergie - London Bridge (Número u durant 9 setmanes)
- 2006 Justin Timberlake - SexyBack (Número u durant 7 setmanes)
- 2006 - 2007 Beyoncé - Irreplaceable (Número u durant 10 setmanes)
- 2007 Fergie - Glamorous (Número u durant 9 setmanes)
- 2007 Avril Lavigne - Girlfriend (Número u durant 2 setmanes)
- 2007 Rihanna amb Jay-Z - Umbrella (Número u durant 7 setmanes)
- 2007 Fergie - Big Girls Your say Cry (Número u durant 6 setmanes
- 2008 Soulja Boy Tell 'Em - Crank That (Soulja Boy) (Número u durant 6 setmanes)
- 2008 Flo Rida amb T-Pain - Low (Número u durant 10 setmanes)
- 2008 Katy Perry - I kissed a girl (Número u durant 7 setmanes)
- 2008 Lady Gaga - Poker Face (Número u durant 7 setmanes)
- 2008 TI - Whatever You Like (Número u durant 7 setmanes)
- 2008 Lady Gaga amb Colby O'Donis - Just Dance (Número u durant 7 setmanes)
- 2008 TI amb Rihanna - Live Your Life (Número u durant 6 setmanes)
- 2009 Flo Rida - Right Round (Número u durant 6 setmanes)
- 2009 Black Eyed Peas - Boom Boom Pow (Número u durant 12 setmanes)
- 2009 Black Eyed Peas - I Gotta Feeling (Número u durant 14 setmanes) (Cançó Més Descarregada en la Història)
- 2010 Ke $ ha - Tik Tok (Número u durant 9 setmanes)
- 2010 Katy Perry Feat Snoop Dogg - Califòrnia Gurls (Número u durant 6 setmanes)
- 2010 Bruno Mars - Just the Way You Are (Número u durant 5 setmanes)
- 2010 Rihanna - Rude boy (Número u durant 6 setmanes)
- 2010 Katy Perry - Firework (Número u durant 5 setmanes)
- 2010 Eminem amb Rihanna - Love The Way You Lie (Número u durant 7 setmanes)
- 2010 Adele - Rolling in the deep (Número u durant 7 setmanes)
- 2011 Lady Gaga - Born This Way (Número u durant 6 setmanes)
- 2011 Adele - Someone Like You (Número u durant 5 setmanes)
- 2011 LMFAO - Party Rock Anthem (Número u durant 6 setmanes)
- 2011 - 2012 Rihanna amb Calvin Harris - We Found Love (Número u durant 10 setmanes) no-consecutives
- 2012 Fun amb Janelle Monáe - We Are Young (Número u durant 6 setmanes)
- 2012 Gotye amb Kimbra - Somebody That I Used To Know (Número u durant 8 setmanes)
- 2012 Carly Rae Jepsen - Call Em Maybe (Número u durant 9 setmanes)
- 2012 Maroon 5 - One More Night (Número u durant 9 setmanes)
- 2012 - 2013 Bruno Mars - Locked Out of Heaven (Número u durant 6 setmanes)
- 2013 Baauer - Harlem Shake (Número u durant 5 setmanes)
- 2013 Macklemore & Ryan Lewis amb Wanz - Thrift Shop (Número u durant 6 setmanes) no-consecutives
- 2013 Macklemore & Ryan Lewis amb Ray Dalton - Ca't Hold Us (Número u durant 5 setmanes).
- 2013 Robin Thicke amb TI i Pharrell - Blurred Lines (Número u durant 12 setmanes).
El 5 des de 1998 l'Hot 100 va canviar de ser una llista de "senzills" a ser una llista de "cançons."
Els senzills més reeixits en la llistes i en la història de Billboard han estat I Will Always Love You de Whitney Houston , One Sweet Day de Mariah Carey amb Boyz II Men , I Gotta Feeling de Black Eyed Peas i We Belong Together de Mariah Carey .
Descàrregues digitals
El Billboard Hot 100 actualment té en compte a les descàrregues digitals de les principals botigues musicals via Internet, entre elles destaquen iTunes , Napster , Musicmatch , Rhapsody , entre d'altres. S'han afegit com a vendes de la cançó, les quals se sumen els punts per ràdio i vendes al detall, moltes cançons s'han beneficiat amb aquest nou canvi en el sistema. Billboard inicialment va començar a posar al mapa a les descàrregues al 2003 amb la llista anomenada Hot Digital Tracks . No obstant això, aquestes descàrregues no es prenien en compte per al Hot 100 i aquesta llista presentava cada versió d'una cançó per separat (la llista encara existeix però amb el nom de Hot Digital Songs ). Aquesta és la gran "reparació" que ha tingut l'Hot 100 des desembre de 1998 .Remixes
Billboard ha hagut de respondre a la crida de la indústria musical i companyies discogràfiques, que van encoratjar l'Hot 100 a què es consideressin cançons en versions remix en la seva llista. Una considerable expansió a principis del tercer mil · lenni va estar enfocada a prendre en compte a un remix, el qual es caracteritza per tenir alteracions dràstiques en l'estructura i lletra original de la cançó, la qual cosa tècnicament es considera una "nova cançó". Sota circumstàncies normals, la puntuació per ràdio d'una versió àlbum d'una cançó, el "radi" mix i / o remix dance , etc. van ser tots combinats en una sola interpretació dins de l'Hot 100, com l'estructura, lletra i melodia segueixen intactes. Les crítiques es van iniciar quan les cançons van passar a ser totalment re-gravades per aconseguir un puntuació major a la versió original de la cançó i ser llançades a les poques setmanes que es va llançar la primera versió, d'aquesta manera obtenien un puntuació reforçat per dos cançons que Billboard considerava una sola. El primer exemple i potser el més notable en aquest aspecte és el senzill "I'm Real" de Jennifer Lopez ; originalment va entrar en l'Hot 100 en la seva versió àlbum, i una "remix" va ser rellançada amb la col · laboració del raper Ja Rule . Aquesta nova versió va resultar ser més popular que la versió original ja que la versió remix va arribar al número u de l'Hot 100, gràcies a que es van sumar els punts de les dues cançons i es van prendre com una sola.Billboard ara separa els punts que obté la cançó de la ràdio d'una versió original i de la seva versió remix, si el remix es considera una "nova cançó." Des de les administracions d'aquesta nova regla, diverses cançons han entrat dues vegades, normalment se li donen crèdits com "Part 1" i "Part 2". La regla del remix és encara vigent. El 2011 Rihanna va entrar a la llista amb S & M com a única cantant però setmanes després es va posicionar en el número u en la versió Remix amb Britney Spears . Oto cas similar és el de la mateixa Britney Spears i la seva cançó Till the World Ends que entro amb la versió normal, però després va tornar a entrar en la seva versió The Femme Fatale Remix.
Recurrents
Billboard, en un esforç perquè la llista segueixi tan actual com sigui possible i donar una representació apropiada per als nous artistes i cançons, des de 1991 ha remogut títols del Hot 100 que han arribat a un cert nombre de setmanes a la llista. Recurrentment aquest aspecte ha estat modificat en diverses ocasions i actualment ( 2012 ), una cançó és permanentment moguda a un "estatus recurrent" si ha sobrepassat les 20 setmanes en l'Hot 100 i caigut per sota de la posició 50. Les excepcions són fetes en rellançaments i sobtadament ressorgeix la popularitat de la cançó que ha pres molt de temps per guanyar tal èxit. Aquests rars casos últimament són determinat pels responsables i la producció de Billboard però ben fonamentats.Limitacions
Les limitacions de l'Hot 100 s'han incrementat en importància a través del temps. Des que l'Hot 100 es basava en vendes de senzills, com els senzills s'han convertit en una forma menys comú de llançar una cançó, la base de dades de l'Hot 100 ha representat una limitació en vendes. No obstant això, la història de la música popular mostra gairebé notables fracassos en la llista com no importen les posicions en la llista, alguns crítics han argumentat que l'èmfasi en un nombre limitat de senzills ha distorsionat els esforços del desenvolupament de la indústria musical, gairebé tota la majoria de les crítiques que hi ha del Hot 100 són sobre els seus suports. Moltes d'aquestes crítiques recents, però, estan arribant menys freqüentment ja que les vendes de les descàrregues digitals han revitalitzat el concepte de "vendes dels senzills."Informació addicional
- L'Hot 100 va servir per molts anys com a base de dades principal per al compte enrere setmanal del programa de ràdio American Top 40. Està relació acabada en 1995 , encara que 30 novembre de 1991 American Top 40 va utilitzar només el costat ràdio del Hot 100 (per incloure cançons que al mateix temps, van ser inelegibles per l'Hot 100 perquè ja havia finalitzat la promoció comercial del senzill). A causa de l'extrema limitant del nombre més gran de llistes de ràdio, poques es van fer cridar estacions "Top 40" en les més recents dècades tocarien de ple a la música pop , rock , R & B i country (i altres gèneres) es van representar en un típic top 40 setmanal de l'Hot 100.
- Una nova llista, el Pop 100 , ha estat creada per Billboard per respondre a les crítiques sobre que l'Hot 100 va ser perdent 'preferència' a favor a les cançons amb influència rítmica, doncs per tota la seva existència, l'Hot 100 va ser vist primordialment com una llista pop, a causa que a finals dels anys 90 i principis mil · lenni tal gènere va tenir una "explosió massiva" a la música . No obstant això, en els últims cinc anys la llista de l'Hot 100 ha estat liderada per hits número u del gènere R & B , rap i hip hop , com una resposta a les constants queixes es va crear el Pop 100.
- Per a més trivialitats i estadístiques de l'Hot 100, vegeu la llista d'èxits i trivialitats de l'Hot 100 .
Rècords
- Christina Aguilera , Lil 'Kim , Mya i Pink amb el senzill « Lady Marmalade »(2001) es van convertir en les primeres a tenir un número 1 a la llista amb més integrants femenines en una sola cançó (quartet).
- Jennifer Lopez és la solista femenina d'origen llatí amb més números 1 dins del Hot 100 amb 4 senzills i també la que més Top 10 ha certificat amb 9.
- Aaliyah va ser la primera artista i la primera cançó titulada "Try again" a debutar en el número 1 en el Billboard Hot 100 basat solament en el seu airplay a la ràdio ja que no va ser llançat en format físic.
- Mariah Carey amb la col · laboració de Boyz II Men és l'artista amb més temps passat al número 1: l'any 1995, el seu single One Sweet Day romandre al podi per 16 setmanes.
- Paul McCartney ha estat l'artista que més Números 1 ha arribat si és que es combinen tots els seus anteriors treballs, amb The Beatles va obtenir 20, amb Wings 4 números uns i solista va obtenir 2, sumant així una quantitat de 26 números uns.
- Si seguim les regles de l'anterior, George Harrison seria el Segon amb 23 números u (amb The Beatles 20 i solista va obtenir 3).
- John Lennon i Ringo Starr els tercers amb 22 números u. (Amb The Beatles 20 i solistes van obtenir 2 cadascun)
- Diana Ross amb 18 números u (amb The Supremes va obtenir 12 i solista va arribar a col · locar 6) empataria amb els 18 números un Mariah Carey trobant en la 4 posició, però si comptem la participació de Diana Ross a We are the world hauria 19 n º 1 .
- Michael Jackson sumant els seus 4 números un amb The Jackson 5 i els seus 13 com a solista obtindria 17 números u empatant amb els 17 de Elvis Presley , però si també comptéssim què va arribar al Rei del Pop dirigint, escrivint i participant en el número u We are the world passaria al Rei del Rock per un senzill més, convertint-se així en el cantant masculí amb més números 1 de la Història
- Tupac Shakur va ser el primer artista a tenir una cançó i un àlbum en el número 1 estant a la presó.
- Gloria Estefan és la primera artista llatina en posicionar una cançó al número 1 de l'Hot 100 amb "Anything for You" en 1988
- Shakira és la primera dona sud-americana a aconseguir el número u durant 2 setmanes amb el senzill Hips Your say Lie l'any 2006.
- Nel Blu dipinto Di Blu (Volare) de Domenico Modugno en 1958 va ser la primera cançó de parla no-anglesa a aconseguir el número 1 (italià)
- La cançó La Bamba en 1987 va ser la primera cançó en espanyol en aconseguir el número 1 (posicionant allà per 3 setmanes), la segona i última cançó en espanyol en aconseguir la posició més alta de la llista va ser La Macarena en 1996 (posicionant allà per 14 setmanes).
- Mariah Carey és la solista femenina que més números 1 ha aconseguit arribar a la llista, amb un total de 18
- Rihanna és l'única artista que ha aconseguit posicionar una cançó al Top abans que la seva antecessora, el que va passar quan el 2010 What 's My Name? que era el segon senzill de l'àlbum Loud va arribar al N ° 1 abans que el senzill principal Only Girl (In the World) .
- Cyndi Lauper és la primera cantant a tenir 4 senzills consecutius al Top 5 del Billboard Hot 100, ells són Girls Just Want to Have Fun , Time after Time , She Bop i All Through the Night .
- Mariah Carey i Britney Spears són les artistes amb més nombres un que han debutat directament en la primera posició (" Hero "el 1993, 1 " One Sweet Day "a 1995 2 i " Honey "en 1997. 3 per Carey i per Britney ( " 3 "2009," Hold It Against Me "i" S & M (remix) " 4 2011).
- Mariah Carey i és l'artista Solista amb més cançons en el top 3 que qualsevol altre artista amb 22 , 5 seguida de Madonna amb 21 . 6
- Michael Jackson va ser el primer artista a fer debutar un senzill directament al N º 1 amb You Are Not Alone , seguit mesos després per Mariah Carey i el seu tema Fantasy , sent així els primers artistes masculí i femení a debutar en el N ° 1. 1
- Madonna té més cançons en el top 10 que qualsevol altre artista en la llista amb 38 en total seguida d' Elvis Presley amb 36 .
- Els Black Eyed Peas són el grup que més temps seguit s'ha mantingut en el número 1 de la llista amb un total de 26 setmanes consecutives superant a qualsevol altre artista. "Boom Boom Pow" i "I Gotta Feeling" han estat al límit de la llista 12 i 14 setmanes, respectivament.
- Cher ha estat l'artista més longeva en arribar al primer lloc en el Billboard (als 53 anys), amb " Believe "a més és l'única artista que té èxits durant 6 dècades consecutives.
- Stevie Wonder és l'artista més jove a tenir un número 1 com a solista als 13 anys amb " Fingertips, Pt 2 ".
- Kelly Clarkson registra l'ascens més gran i ràpid del chart amb My Life Would Suck Without You , després de saltar del lloc # 97 a l'1 en 1 setmana.
- El Bayside Boys Mix de la cançó La Macarena de Los del Río . De les dues cançons en espanyol que han estat primer lloc de la llista és la que més setmanes va estar en la mateixa (14 setmanes).
- Fergie és la segona artista nova a ocupar consecutivament el lloc número 1 de l'Hot 100 amb London Bridge , Glamorous i Big Girls Your say Cry entre 2006 i 2007.
- Rihanna És la cantant que ha col · locat més senzills nombres un en el menor temps en la història del rànquing Billboard (12 senzills al número 1 en menys temps en només 5 anys).
- Els Llops és el primer grup llatí que ocupo el lloc número 1 amb La Bamba .
- Usher és el primer masculí artista a obtenir quatre nombres un a l'any.
- JoJo és la cantant més jove a entrar a les primeres posicones en l'Hot 100, en 2006 amb Too Little Too Late que aconsegueixo la posició # 3 en l'Hot 100 quan l'artista tenia només 15 anys.
- Ke $ ha amb la seva cançó Tik TOK aconsegueixo vendre milions d'exemplars convertint-la en la cançó més venuda de la història a nivell mundial i sent un debut el 2009. Aquesta cançó va superar les vendes que qualsevol cançó de The Beatles (en USA la més venuda és I Gotta Feelin ' de The Black Eyed Peas ).
- Katy Perry ha estat l'única artista en romandre un any sencer en el top 10 gràcies a senzills del seu àlbum Teenage Dream .
- Janet Jackson és l'única artista a col · locar 7 senzills d'un mateix àlbum en el top 5 amb Janet Jackson s Rhythm Nation 1814 (1989-1991).
- Katy Perry és després de Michael Jackson i única artista femenina a aconseguir posicionar 6 secillos d'un àlbum Teenage Dream amb Califòrnia Gurls amb Snoop Dogg , Teenage Dream , Firework , ET amb Kanye West Last Friday Night (TGIF) , Part of Me
- Rihanna és la primera artista femenina a col · locar 4 senzills en el No 1 en un sol any (2010), amb Rude Boy , Love The Way You Lie , What 's My Name i Only Girl (In The World) , i la segona a fer-ho després de Usher (2004)
- Rihanna va aconseguir empatar el rècord de col · locar 20 senzills en el Top 10 en el menor temps possible (6 anys 10 mesos), pertanyent a Madonna des de fa 21 anys (6 anys, 9 mesos), això amb el senzill " We Found Love ".
- Carlos Santana i Enrique Iglesias són els solista masculins llatins amb més nombres 1 dins de la taula tots dos amb 2
- Nicki Minaj ha batut el rècord de mantenir un senzill ( starships ) més temps en el Top 10, en concret 21 setmanes consecutives, superant 'I Gotta Feeling' de Black Eyed Peas que es va mantenir durant 20 setmanes. Així i el senzill no va arribar a ser número 1.
- La Banda Fun ha estat l'única banda, grup o solista en vendre més de 350 000 còpies d'un senzill per setmana (6 setmanes) amb " We Are Young ", fins a la data ja s'han venut més de 6 milions de còpies.